Recept på Kladdkaka

Idag har jag bakat kladdkaka :D
Jag tror dom flesta vet hur man gör kladdkaka men skriver receptet ändå ;)
Eftersom den här är mer kladdig ^^
Den kan bli konstig, men då får ni skylla er själva ;)

Ingredienser
2 ägg
2.5 dl socker
4 msk kakao (tips på kakao)
2 tsk vaniljsocker
100g smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt
Hade inte "smält margarin" så fick ta sån margarin och smälta :p

Steg för steg

- Sätt ugnen på 175 grader

- Smält smöret i en kastrull

- Vispa ägg och socker tills det blir poröst

- Blanda samman med resten av ingredienserna, obs blanda försiktigt annars blir smeten luftig och kladdkakan torr.


- Häll ner smeten i en brödad form

- Grädda i 15-20 minuter beroende på hur kladdig kladdkaka du vill ha.

- Låt svalna och servera med grädde eller glass



Klar!!!
Nu ska jag gå och äta kladdkaka med mjölk! :D
En redig smarrig,god och kladdig kladdkaka!

Kommentarer
Postat av: Evelin (evenelle.blogg.se)

Å vad gott!! :D



Svar: Allt är bra med mig med :) Kram!

2010-11-13 @ 16:29:34
URL: http://evenelle.blogg.se/

Vad ville du säga? :) :

Namn:
Jag kommer tillbaka

Vad är din epostadress?: (publiceras ej)

Har du någon blogg/hemsida?:

Fråga gärna mig nåt :) :

Trackback
RSS 2.0