tjuvlyssnat.se

En tjej ~15 köper tågbiljett i en SJ-biljettautomat. Hon suckar tyst vid flera tillfällen. När hon fått ut sin biljett tittar hon på den och ser plötsligt panikslagen ut. Hon tar några steg fram till kassan vid SJ-resebutiken.
Tjejen: JAG ÄR INTE TYSK!
Biträdet: Ursäkta?
Tjejen: Kolla här, det står att jag ska ha en sittplats i en tysk avdelning men jag kan knappt tyska och jag är så verkligen inte heller tysk! Förlåt, jag råkade trycka fel vad ska jag göra?!
Biträdet: Det står "Tyst avdelning".
Alla i närheten börjar skratta tyst.



En busschaufför ~60 kliver ur buss 48 mot Viared.
Chauffören: Om ni ska med 46 mot Bosnäs så är det denna, numret har bara inte bytts än.
Ungefär fem personer går in i bussen och sätter sig.
Chauffören (till en äldre kvinna): Haha! Nu lurade jag dem allt, denna bussen går visst till Viared.
Han går sedan skrattandes in i bussen och kör iväg.


Dam 1 ~70: Du, jag håller på att skriva in alla telefonnummer i telefonboken som jag fick av dig! Det tar ju sin lilla tid.
Dam 2 ~70: Men det är ju inte så många kvar av oss längre.


En mamma och hennes dotter ~8 är på Kolmården och flickan har precis varit på kamelridning.
Flickan (till personalen): Hur mycket kostar den där kamelen? För mamma har sagt att jag ska få ett djur, ett riktigt gosigt djur.


En kvinna ~65 (till konduktören): Jag har glömt min remsa, kan jag betala med den här?
Hon håller upp mobiltelefonen.
Konduktören: Javisst.
Kvinnan: Hur gör man då?
Konduktören: Åker du på fullt pris eller reducerat?
Kvinnan: Reducerat.
Konduktören: Okej, då skickar du ett SMS till 72150 och skriver Rikard Adam Bertil.
Kvinnan börjar knappra på mobilen.
Kvinnan (efter en stund): Ska det vara Rickard med ck eller?


En tjej ~18 pratar med en kille i samma ålder.
Tjejen: Jag har alltid vetat att jag vill bli polis. Sen förra året när jag snattade på Lindex så kom polisen på mig. De sa att jag aldrig skulle kunna bli polis. Snacka om att de krossade mina drömmar!

Kommentarer
Postat av: sara

Inget speciellt :)

2011-10-31 @ 22:14:32
URL: http://marbellas.blogg.se/

Vad ville du säga? :) :

Namn:
Jag kommer tillbaka

Vad är din epostadress?: (publiceras ej)

Har du någon blogg/hemsida?:

Fråga gärna mig nåt :) :

Trackback
RSS 2.0