helgen i stockholm

I helgen så åkte jag, wilma, mamma och emilia upp till stockholm och stannade där över helgen.
Vid halv ett i fredags så tog vi tåget från alvesta upp mot stockholm.
Eric Hagberg från ph satt i samma vagn.
Väl framme i stockholm lämnade vi våra saker där vi skulle bo och tog sedan tunnelbanan mot globen.
Vi gick på idolfinalen och här satt vi.
Som tur var så såg jag faktiskt väldigt bra under finalen. Fick äntligen se one direction och var sååå glad.
Wilma som är glad efter att ha sett sitt favoritband.
Vi gick fram efteråt och låtsades att vi var små och tog lite bilder. Matilda var en av alla.
Hela kvällen var verkligen så bra och de var så grymt kul att vara där! En helt annan sak att vara där i verkligheten.
Hade mer än gärna åkt dit igen. Helt klart den bästa kvällen på länge.
Började lördagen med att gå bort mot gamla stan på julmarknaden och kolla lite innan vi fortsatte att shoppa.
Åt god mat innan jag och wilma gick till rapide brow bar där vi hade beställt tid. Fick äntligen fixa mina ögonbryn och blev så nöjd!
Fortsatte att gå på stan och åh vad jag njöt.
Gick förbi skridskobanan vid kungsträdgprden och alltså såå mys.
Åkte tillbaka till rummet och tog det lite lungt innan vi åkte vidare mot söder och åt på creperie.
Jättemysigt ställe och god mat.
På söndagen blev det shopping igen och jag och wilma gick utanför nk och så hörde vi massor av skrikande tjejer. Gick in och kollade vad de var som hände och då var de the fooo som hade skivsignering, haha.
Inne på nk.
Gick och åt på jensens, så gott!
Efter maten hann vi gå på stan några timmar till innan vi skulle ta tåget hem.
Tåget skulle gå vid tjugo över sju och vi hade åkt i god tid innan för att hinna med tåget, men alla tunnelbanor hade stannat så vi kunde inte ta oss någonstans. Tilllkut kom en buss och hämtade oss och tog oss vidare till t-centralen men tyvärr så missade vi tåget med 2 minuter.
Blev lite kaos men tillslut så löste de sig så vi fick ta ett nattåg som gick vid halv 10. Tyvärr så tog tåget sex timmar så vi kom inte till alvesta förrens vid halv fyra så de var lite surt. Men annars gick de bra!
Hade verkligen en superbra och mysig helg, behövde verkligen få komma iväg.
Så nöjd över helgen.

Kommentarer

Vad ville du säga? :) :

Namn:
Jag kommer tillbaka

Vad är din epostadress?: (publiceras ej)

Har du någon blogg/hemsida?:

Fråga gärna mig nåt :) :

Trackback
RSS 2.0