skolavslutningen i nian

Dessa bilder har legat på en data som jag aldrig använder. Men nu, ett halvår senare tänkte jag dela med mig av bilder från skolavslutningen.
 
Dagen började med att jag försov mig och hade bara en kvart på mig att fixa allt så allt fick bli som de blev.
Vi åkte dit och träffade kören och gick igenom lite saker, fixade det sista och pratade med alla.
 
Innan avslutningen så träffades vi alla i skolan utanför och pratade lite.
Här är jag och Ebba.
Finfina Emelie.
Zandra, Wilma och Selma var också glada över att de snart var sommarlov.
Lovisa, som jag bara har träffat en gång efter.
Finfina Olivia!
Efter det gick vi in i kyrkan, sjöng med kören, fick våra betyg, kramades och tog massor med kort tillsammans.
Sedan sprang vi glada som aldrig förr mot vår höbalsvagn och skrek och skrattade för att vi äntligen hade slutat nian.
Kastade vattenballonger och var så glada! Sedan åkte vi de 2 milen i våra vagnar och lyssnade på musik, kastade ännu mer vattenballonger, sjöng och skrattade ännu mera.
Vagnen gick mot Rydaholm där alla åt mat på värdshuset och umgicks. På bilden ser ni Ida som har börjat på en skola några mil härifrån, så henne träffar jag tyvärr aldrig längre.
9:bs vagn.
Och detta var våran vagn.
Efteråt stannade vi kvar några stycken utanför, blandannat Simon och Ebba.
Till höger ser ni Tilda. Hon var så fin och hade världens finaste klänning!
Det gamla gänget i 9:b.
Stiliga pågar.
Jag, Hilda och Ebba gick hem till mig och pratade och tog kort. Sedan var det dags att fixa sig inför kvällen då det vankades avslutningsmiddag!
Filippa kom till mig och fixade denna frisyren, verkligen så fin och var så nöjd!
Emelie innan bålet och välkomstsnackset.
Alla nior och lärare träffades i matsalen där vi åt mat och så hade vi en liten scen där det hände massor med saker.
Vi hade bordsplacering och jag hamnade blandannat bredvid Kalid.
Kajsa var glad.
Efter alla framträdande och massor med prat så dansade vi och hoppade runt. Vi hade verkligen, verkligen så kul! Samtidigt förstog vi att detta var de sista vi gjorde med alla nior så vi försökte bara ha de kul och inte tänka så mycket på det.
Efter en massa dans så hade vi kramring, Vi kramades och kramades och grät floder.
Vi var så ledsna över att detta var de sista gången vi träffades som klasser. Folk skulle börja på olika skolor och vi insåg att en del skulle vi aldrig träffa så ofta längre. De skulle inte bli samma sak.
Jag har aldrig sätt såhär mycket folk gråta över en och samma sak och allt var så himla himla fint men sorgligt.
Avslutar inlägget med denna bilden på mig, emelie, ebba & hilda.
När allt var slut och vi hade kramats hejdå med alla åkte jag, hilda och ebba till sjön och tog ett nattdopp. Vi ville avsluta dagen på bästa sätt.
 
Har så många fina bilder från denna dagen men jag är tyvärr inte säker på vilka bilder jag får lägga ut.
Denna dagen var absolut en av de bästa och finaste dagarna någonsin. Hade en så himla fin dag.
Samtidigt var de den sorgligaste dagen jag har varit med om. Jag förstår att folk tycker att vi överdriver, men de tyckte inte vi när vi väl var där.
Jag är så tacksam över de åren jag fått gå med alla. Att vi verkligen hade de så bra och att vi hade så kul.
Tack alla fina gamla nior! ♥

Kommentarer

Vad ville du säga? :) :

Namn:
Jag kommer tillbaka

Vad är din epostadress?: (publiceras ej)

Har du någon blogg/hemsida?:

Fråga gärna mig nåt :) :

Trackback
RSS 2.0